Gratis intake Log in

Blog

Hoe hou je 1,5 meter afstand in bedrijfswagens

De transport- en logistiekbranche staat voor uitdagingen in de 1,5 meter samenleving. Hoe hou je voldoende afstand als twee chauffeurs nodig zijn voor noodzakelijke werkzaamheden of in het kader van d...

Lees verder

Aantal diefstallen van bedrijfsauto’s stijgt

Bedrijfsauto’s worden vaker gestolen. In het eerste kwartaal van dit jaar is het aantal diefstallen van lichte bedrijfsvoertuigen (tot 3.500 kg) met ruim 40% gestegen. Een zelfde beeld zien we b...

Lees verder

Vrachtwagenchauffeur krijgt 120.000 euro boete voor rijden onder invloed

Onlangs heeft de Utrechtse kantonrechter een vrachtwagenchauffeur veroordeeld om een bedrag van rond de 120.000 euro te betalen aan de schadeverzekeraar van zijn werkgever. Achteraf bleek dat hij onde...

Lees verder

Snelheidsverlaging vanwege stikstof of voor verkeersveiligheid?

Vanaf maandag 16 maart 2020 is de maximumsnelheid op de autosnelwegen overdag verlaagd naar 100 km/h. In de avond en ’s nachts blijft de situatie ongewijzigd. De verlaging van de maximumsnelheid...

Lees verder

Tips voor transporteurs tijdens het coronavirus.

Het is een ingewikkelde tijd. Het coronavirus grijpt om zich heen en ondernemingen vallen stil door de maatregelen van de overheid. Transportbedrijven krijgen te maken met topdrukte of bedrijfsstilsta...

Lees verder

Dankzij forse investering kunnen we blijven leren.

Goed nieuws voor de verkeersveiligheid! Rijkswaterstaat is van plan om daar € 500 miljoen in te investeren. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) reageert in dit artik...

Lees verder

Optimaal plannen zonder tijdverlies: het nut van rijgedrag monitoring

Frank Derks is verantwoordelijk voor de planning bij transportbedrijf AVG in Gennep. Welke problemen ondervond u met uw wagenpark?Dat waren er meerdere. Zo hadden we intensief radiocontact nodig voor...

Lees verder

De 7 fasen waar we als weggebruiker doorheen gaan

Nog altijd gebeuren er veel verkeersongevallen, maar wie kunnen we hiervan de schuld geven? Een gevaar op de weg, dat bent u nooit zelf. Althans, dat denkt u. Wellicht heeft u het ongeluk niet zelf ve...

Lees verder